torsdag 23 september 2010

Lycka på tippen

I måndags gjorde vi ett ryck och rensade lite i vårat garage. Vi knökade bilen full och hade tänkt att åka till tippen med allt dagen därpå. Men så kom jag på att jag jobbade kväll då och Anders kunde ju inte ta med barnen för vi hade knökat hela baksätet fullt oxå. Och jag var inte ett dugg sugen på att åka runt med hela bilen full i skräp i flera dagar och inte kunna köra hela familjen någonstan så då bestämde jag mig för att jag skulle åka till tippen själv med skiten. Det är inget ställe som jag är förtjust i direkt men tänkte att jag kunde väl offra mig den här gången ;) Så jag åkte alltså dit. Lite blond som man är så fick jag såklart fråga var vissa saker skulle ligga. Sånt som var gjort i massa olika material. Och när jag letade efter någon att fråga så hittade jag ett jättefint gammalt fönster som stog lutat mot väggen. Frågade såklart om jag fick fönstret och det fick jag. Åh vad jag blev glad!! Och vilken himla tur att jag faktiskt åkta iväg till tippen. Får man såna belöningar varje gång man åker dit så skulle jag kunna tänka mig att åka lite oftare. Så nu måste jag bara skrapa och måla om det och sedan komma på vad jag ska ha det till.

Hade en lite tanke om att jag skulle bygga in det i vårat kök, men Anders var inte ett dugg sugen på det. Så vi får se om jag kan övertala honom eller om det får agera ram eller något i stället.
Har du något tips??

Kram kram!!

1 kommentar:

Liselott Forsberg sa...

Jag har ett nästan exakt lika gammalt fönster, fast med 3 "fönstergluggar", men som vi satt i spegel bakom ist. Just nu står den i vårt garage & väntar på att bli målad vit, då den är träbrun just nu ;-)
Bara ett av säkert många tips till dig ;-)
KRAM!!