måndag 7 februari 2011

Kalas sätter sina spår

Nu är kalasandet över för ett bra tag framöver. Nästa som fyller är August och det är i september så nu blir det lugnt i vårat hus. Dock är det massa släkt och vänner som fyller år såklart men då behöver ju inte jag baka och städa i alla fall ;) Kalaset igår gick jättebra det med. Fullt hus och massa fina presenter igen. På kvällen var alla helt uppskruvade och klockan blev ganska mycket innan barnen kom i säng så i morse var det lite segt. Men grabbarna är på dagis som vanligt och jag ska röja undan här hemma. Det blir verkligen kaos i hela huset när man har kalas. Leksaker och presenter överallt, papper och kartonger, överblivet fika på hela bänken och smulor på hela golvet, porslin som inte blivit diskat och sen blev det ju såklart inte ett dugg bättre av att jag släpade in min nya hemnes byrå och skurvade ihop den så fort gästerna åkt hem. Och det nya lilla slagbordet var Anders och hämtade igår oxå så det står fortfarande kvar i hallen. Så idag har jag massor som jag vill och måste göra. Undra vilket jag ska börja med? Tror jag satsar på det jag vill göra och lämnar måstena till Anders i kväll när jag ändå jobbar ;)

Bjuder på lite bilder på några av alla fina presenter.

Vackra ljusrosa tulpaner från mamma och pappa

Videkissar och ljuva rosor från Magnus, Rebecka och Filippa

Servetter och kolor från världens bästa kusin

Albin i en av alla sina nya coola outfits

Tusen tacka alla!

Kram kram!!

1 kommentar:

Therese sa...

Hej, vilka fina bilder du ha! kul att hitta någon till som gillar pyssel! :)