onsdag 16 februari 2011

Millimeterprecision

Ibland när jag ska göra saker så har jag lite bråttom. Som nu senaste tex när jag kom på att klädskåpet skulle ut och en hemnesbyrå in. Jag slängde upp en tumstock och mätte och det skulle vara 15 cm tillgodo så det kunde ju inte bli bättre. Så så fort jag fick höra att en kompis skulle till IKEA med släp så var jag såklart snabb som attan och bad henne köpa en byrå åt mig. Förra helgen fick jag hem den och skruvade såklart ihop den på studs och skulle ställa den på plats och den fick plats, med nöd och näppe. Det var verkligen på millimetern och då sticken den ändå ut över hela dörrfodret.

Blondinbella hade tydligen mätt ända ut i dörrsmygen i brådskan.

Så de där 15 cm jag trodde att jag hade tillgodo fanns ju lixom inte. Men den fick ju faktiskt plats tillslut och bra blev det.

Nu är det bara en spegel och lite lullull som saknas och sen ska jag nog vara nöjd. Ett tag i alla fall ;)

Kram kram!!

2 kommentarer:

MalinB sa...

Blev ju jätte fint! :) Kul med lite nytt!!

Kram kram

Liza sa...

Vilken tur!!
Jag har en likadan! =)

Trevlig helg!

Kram Liza