söndag 6 februari 2011

Kalashelg

Den här helgen är det kalas som står på schemat. I fredags jobbade jag hela dagen så vi fick köra stenhårt igår i stället. Städade och bakade hela dagen fram till kl 15 då det var dax för Albins efterlängtade maskeradkalas. Det går tydligen magsjuka just nu så 5 utav barnen kunde inte komma på grund av det och en familj hade andra planera så det blev ett ganska litet men alldeles lagomt kalas med 9 barn och 5 föräldrar. Albin var supernöjd med sina jättefina presenter och Ben 10 tårtan som han beställt och kalaset gick perfekt.

Här stressar jag runt som en tok i pyjamas och förbereder och Anders har tydligen inget vettigare för sig än att fota ;) Kalaståget med en femma på slutet
Den obligatoriska tårtan med bild på. I år var det Ben 10 som gällde på barnkalaset.
Födelsedagsbarnet blåser ut 5 ljus Idag är det bara att ladda om igen och göra om allt från början. Måste iväg och handla en sväng och fylla på kakförrådet och sen är det städ och bak som gäller. Kl 15 är det dax för släktkalas för både mig och Albin. Jag fyllde förre helgen men då jobbade Anders så därför skjöt vi upp det och firar vi oss båda idag stället. 25 personer blir vi så jag misstänker att det kommer bli fullt ös hela kvällen, men det ska bli jätteroligt. Det är ju inte så ofta som man lyckas träffa hela närmaste släkten sådär.

Dax att sätta fart :)

Kram kram!!

1 kommentar:

MalinB sa...

Ha så kul idag :)
& Grattis till er båda!

Kram Malin