tisdag 10 maj 2011

Stugpremiär

I helgen har vi äntligen haft stugpremiär. Och det var verkligen en perfekt helg att spendera i stugan för vädret var kanon och det kändes nästan som högsommar. Mina föräldrar åkte upp redan på fredagen, sen på lördagen tog Anders med sig barnen och åkte upp medans jag jobbade hela dagen. På kvällen lämnade han barnen där och åkte hem igen och på söndagen var det Anders tur att jobba så jag skjutsade iväg honom kl 8 och åkte raka vägen till stugan och blev serverad frukost ute i solen. Sen var vi ute precis hela dagen. Byggde en liten brygga på ön, åkte båt, fiskade, gjorde pilbågar, spanade in kojan i skogen, solade och bara hade det bra. August tog årets första dopp oxå, ofrivilligt. Tur att det finns flytväst ;) Vid 18-tiden började vi packa ihop och åkte hemmåt men först stannade vi i byn och tittade på alla nyfödda lamm, kalvar och ett föl. Mina små stadsbarn tycker sånt är superspännande för i vanliga fall ser de ju mest bara djur i böcker ;)

Frukost i stålande solEn riddare med pilbåge i storskogenGrabbarna är ute och tränar på att roSolande AugustFabian tar mig på en liten båtturDax att åka hem

Inga kommentarer: