lördag 10 december 2011

Kalas för hela slanten

Idag har vi haft kalas för Fabian som snart fyller 4 år. Stora killen! Eftersom han hade oturen att bli född på den kanske sämsta dagen på hela året, juldagen, så brukar vi ha kompiskalas någon vecka innan jul och sen kör vi för släkten på rätta dagen och det funkar kanon. Och idag var det alltså dax för kompiskalas.

Och vilken tur jag hade! Min snälla mamma ringde i morse och frågade om hon kunde låna grabbtrion så jag fick greja ifred. Och jisses vilken skillnade det är på att kalasfixa med barnen hemma och att vara helt själv. Allt gick som en dans med både städning och bakning, jag behövde inte greja med lunch mitt i allt och dukningen fick vara kvar på bordet. Underbart! 

Den här snygga inbjudan knåpade vi ihop tillsammans och skickade ut till kompisarna för två veckor sedan.



Och idag kom det 12 barn och kalasade för fullt och det gick hur smärtfritt som helst. Inget gråt och inget bråk. Bara massa fika, bus, lek och godis och Fabian blev så himla nöjd med alla fina presenter.

Paketöppning

 Blixtendukning

Blixtenmuffins

En till varje barn

Kalaskillen

Det bjöds även på marshmallows,

fasligt gröna chokladbollar
och massa mera smask.

Tack alla!!


4 kommentarer:

Annas hjärtan sa...

Grattis Fabian, vilken otur att vi missade det fina kalaset! Kram från Botheim-ligan

Evelina sa...

Hej hej!
Jo det är fint med oss. Men shit va annorlunda livet blev sen L fyllde 2 år...
Inte vill han sova, inte vill han lyssna... Puh!
Men go som socker ändå! ♥
Ja det blir ju några olyckor här och där när blöjan ska bort. Ska oxå köpa på mej ett helt gäng med boxers i julklapp till honom. =)
Jag hoppas verkligen att spyan bara va en engångsförteelse. Inge kul att behöva tänka på sånt när man ska åka. Men å andra sidan finns det ju både piller och band mot sånt, men ändå.
Bra med er oxå?
Vilket fint kalas Fabin fick! =)

Kram.

Evelina sa...

Ja det blir ju perfekt att köra utan när man är utomlands. Loui ville inte heller länge och väl, men sen blev det bara en dag som han kissade och sen dess vill han. Men bajsa ska han göra i blöja. Hihi...
Jag har ju ingen att jämföra med, men jag tycker det går bra. =)
Så fort vi är hemma är han utan blöja och kommer på sej själv att han är kissnödig och sätter sej på pottan.
Hoppas ni får vara friska ett tag nu då...
Kram.

Fru B sa...

Mmm så gott det ser ut! Det kalaset skulle jag kunnat tänka mig att vara på : ) Kul med varsin liten "tårta" till gästerna.