torsdag 9 februari 2012

Albin 6 år

Idag har vi firat ännu en födelsedag.
Och det är inte vilken födelsedag som helst utan Albins 6-års dag.
Som han har längtat och väntat lillprinsen. 6 år är tydligen en väldigt viktig ålder för det är då man tappar tänderna och viktigast av allt, det är då man får börja på Lekis. Så Albin har varit riktigt spänd inför den stora dagen. Vi började med sång och paket tidigt på morgonkvisten för att pappa Anders skulle få vara med. Sen stannade vi andra kvar i sängen och myste, byggde ihop presenterna och jag slumrade några minuter till ;) Sen blev det frukost, dagis och jobb i vanlig ordning. På lunhen åkte jag och hämtade barnen från dagis och skjutsade hem dem till oss så de fick spendera lite tid med farmor som är här och hälsar på, till middag serverades det pannkaka på 6-åringens begäran och när jag kom hem från jobbet kl 19.30 så åt vi tårta och firade lite till innan det var läggdax. Lite halvtrist blir det ju tyvär när man fyller mitt i veckan sådär men vi lyxade till det så gott det gick och nu laddar vi för disco med kompisarna på lördag och kalas för tjocka släkten på söndag. Kommer bli kanon och jag känner på mig att herren kommer bli väldigt nöjd ;)

Nyvaken, underbar 6-åring


P.S. I know, det heter förskoleklass men jag tycker att det låter så galet tråkigt och på min tid hette det lekis så det hänger kvar ;) D.S.

Nu är det läggdax här!



1 kommentar:

Annas hjärtan sa...

Grattis fina killen! Thilda är laddad för kalas på lördag, kramis!