söndag 19 februari 2012

Nytt och rött

Jag tror att inspirationen och inredningslusten börjar vakna till liv igen faktiskt. Trodde knappt att det var möjligt efter den djupa svackan jag befunnit mig i under vintern ;) Men nu jäklar är det nog dax att sätta lite fart här hemma och göra nåt skoj. Augusts rum står på tur och jag vet precis hur jag vill ha det. Nu är det bara pengarna som fattas ;) Rummet har i princip sett likadant ut sedan vi flyttade in för 4 år sedan. Först bodde Albin där, sen Fabian och nu August. Det är liksom bara prinsarna som bytts där inne men inte inredningen så nu börjar jag tröttna ordentligt och det ska göras om lite. Eftersom jag fortfarande älskar fondväggen som min lillebror målade när vi flyttade in så måste jag anpassa färgerna efter den men det ska bort mycket ljusblått ur rummet och in med mer beige, marint och rött. Lite tuffare fast fortfarande ett barnrum för en liten kille.

Det är det här coola flygplanet som är inspirationskällan och det ska hänga i taket.
Bild lånad från nätet.

Såhär ser rummet och väggen ut nu.

Eventuellt funderar jag på att byta ut någon rand i väggen mot mörkröd och då skulle det se ut ungefär såhär.


Ska jag?? Ska jag inte??? Gillar väggen som den är också.
SVÅRT!

4 kommentarer:

evelina sa...

Du ska! Det va ju skit snyggt med det röda! Kram.

Frida S sa...

Klart du ska! Jättefint med rött.

Lortungarna sa...

Helt klart det röda! Kram kram

Anonym sa...

Kör på!! Jättesnyggt med det röda:)