söndag 11 januari 2009

I´m back på Hemköp!!

I går hade vi fullt upp hela dagen. På förmiddagen så var vi hemma hos Björn, Malin, Felix och Texas och hälsade på. Vi skulle bara dit en supersnabbis men pojkarna lekte så bra och hade så roligt och vi vuxna hade så trevligt så vi stannade kvar och hade turen att bli bjudna på lunch.

Precis när vi kom hem så ringde Linda och David och frågade vad vi hade för planer för kvällen. Eftersom vi inte hade några så bokade vi såklart in en date och dom dök upp lite senare. Vi åt langos, så fruktansvärt gott. Det vattnar sig i munnen bara jag skriver ordet. Langos :P Vitlöksolja, räkor, skinka, rödlök, ost och gräddfil. Mmmmm känner ni inte?? Egenligen så är jag lite för slö för att göra langos eftersom bröden är så trista att göra och det är så sulligt att fritera dem. Men jag fick ett supertips av Terese här om dagen. Hur simpelt som helst. Man tog bara våffelmix och saltade lite och så gjorde man lite mindre våfflor. Funkade hur bra som helst, lätt smidigt och nästan lika gott som riktiga bröd. Skulle såklart fotat maten igår så ni kunde fått se hur smaskigt det såg ut men jag hade så fullt upp med att proppa i mig godsakerna så jag glömde helt av det. Men jag bjussar på en lånad bild i alla fall. Efter maten blev det popcorn och babbel ända till kl 02.45 i natt. Hade så himla trevligt. Bästa kusin :)



Så i morse när klockan ringde 09.00 så kände jag mig inte pigg kan jag ju erkänna. Men jag skulle till jobbet för att köra en liten snabbuppdatering inför mogondagen så det var bara att kliva upp och ge sig iväg. Det var Malin och Sandra som jobbade så jag fick bästa möjliga hjälp. Vad vore Hemköp utan er brudar?? INGET kan jag lova!! Allt gick faktiskt superbra. Det sitter nog baske mig i ryggmärgen vid det här laget. Trots att det var över ett år sedan jag jobbade sist så känndes det som att det var igår. Lite nya system och rutiner var det såklart. Och en jäkla massa ny personal men det mesta var sig likt. Speciellt kunderna ;) Så efter ca 1,5 timme i kassan så kändes det som att det satt. Så nu är jag redo inför morgondagen. Hoppas jag ;)



Nu ska vi svepa ihop lite fruktsallad med grädde här och frossa i oss. Smaskens!!

Kram kram

2 kommentarer:

Emmas idéer sa...

Åå min Andreas älskar Langos, så han hade nog gärna vart hos er.

Har du recept på den du gjorde man kan få så kanske jag kan lyckas med att göra dem åt honom...=O)

Kramar Emma

Fru Bes Blogg sa...

åh fan vad gott det där såg ut då! Nu vart jag hungrig igen ju! :-)

Så du jobbar på hemköp? Måste va på underbara tjärna ängar då?!

Ha de gott!
/Fina