onsdag 28 januari 2009

Tips

Här kommer ett litet tips till er som har lika huliganiga barn som jag har. Både Albin och Fabian är experter på att riva ut alla pussel och sedan kliva på kartongerna. Så det finns inte en hel pusselkartong i detta hus. Egentligen så skulle jag kunna lösa problemet hur lätt som helst genom att förvara pusslen högt upp så barnen inte kommer åt dem, men det vill jag inte för Albin älskar att pussla och jag vill att han ska kunna göra det utan att behöva fråga först. Så jag har letat runt som en tok efter några tåliga men roliga små lådor att lägga pusslen i istället. Men allt jag hittat har kostat från 30 kr styck och uppåt och det blir alldelses för dyrt till ca 20 pussel. Och fram till nu så har jag vägrat att köpa plaslådor, men idag fick jag nog av alla utspridda pussel och slängde mig iväg på låd-jakt och jag hittade faktiskt hyfsade plastlådor på Rusta för 10 kr styck som fick duga. Och här är reslutatet:


4 av pusslen på plats i sina nya lådor

Det funkar superbra hittills. Även om barnen river ut lådorna så ramlar i alla fall inte alla pusselbitar ut och det går betydligt mycket snabbare att städa upp efter dem.

Kram kram!!

1 kommentar:

Belfiore sa...

Smart tips!

Kan vi få beställa en Nalle till Beda? En brun med rosa lappar (gärna nått kul tyg) vill hon ha. De är så himla fina och Polly älskar sin.

Hoppas ni mår bra!

Kramar/Maya