tisdag 12 oktober 2010

Snabbshopping

8:30 i morse kom Frida och plockade upp mig och så gav vi oss iväg till Ikea. Vi var framme redan 9:45 så det var alltså inte ens öppet än, men frukosten var det, så vi passade på att äta lite innan vi satte igång. För 20 ynka kronor fick man 2 frallor med ost, skinka och gurka, en yoghurt, en frukt och kaffe/te. Helt otroligt billigt och proppmätta blev vi. Sen körde vi ett race på IKEA och köpte det lilla vi skulle ha. Ett köksskåp till Fridas bror, 5 barstolar till mig och så lite småsaker. Vi stuvade in grejerna i bilen och fortsatte inne på köpcentret. Både Frida och jag hittade lite fint som vi var riktigt nöjda med. Sen avslutade vi med lunch inne på Ikea och sen var det dax att började åka hemmåt. Vi tog en liten avstickare till Sandviken för att kika in på Blomsterrum som säljer Jennys keramik (som jag skrev om i går) men de hade tyvär inte fatet jag ville ha. Trist! Klockan 15:15 körde vi in på garageuppfarten här hemm. Perfekt timing då Anders behövde åka hemifrån kl 15:30 för att jobba. Så vi hann bara säga hej innan det var dax för honom att åka.

Ivrig som man är så satte jag såklart igång med att skruva stolar på en gång. Inte helt lätt med 3 hjälpredor. Är det inte helt otroligt att när man faktiskt behöver hjälp så är det INGEN som hjälper till men när man absolut INTE vill ha någon hjälp så ska alla vara med, mitt upp i. Satte de stora boysen framför datorn och Bolibompa sidan med spel och barnprogram (poppis just nu) och den lilla herren vägrade hitta på något eget så han fick vara med och skruva ändå. Han klättrade, bankade, hällde ut skruvar, rev sönder beskrivningar, högg mig med skruvmejseln, gjorde märken i golvet med skruvdragaren osv. Men tillslut så var alla 5 stolarna ihopskruvade och klara. Jag var skitnöjd, August skittrött, Albin helt inne i sitt spel och Fabian hade somnat sittandes. Så de två yngsta stoppades i säng och jag och Albin ordnade lite mys tillsammans. Åt kvällsmacka, badade med tända ljus och tittade lite på tv. Nu är det saga som gäller och sen är det sovdax för både honom och mig.

August mitt i kaosetEn "hjälpande" liten hand.
Datanörden Albin och sovande Fabian

I morgon ska ni få se vad jag köpte :)

Tusen tack för en toppendag underbara vän!

Kram kram!!

2 kommentarer:

Emmas idéer sa...

Hej.

Jennys keramik är helt bedårande. Jag ska nog sikt in mig på att köpa det stora lite djupare fatet. Vet du om man kan beställa över nätet eller måste man åka till butiken?

Orkar inte åka för ett fats skull!

Sååå tack för tipset om denna underbara keramik, det uppskattas av en äkta keramikfantast!

Kramar

Anonym sa...

hej gud vad jag längtar efter dessa små knoppar men snart så ses vi kram gagga.