söndag 24 oktober 2010

Tavelvägg

Nu har jag ändrat om lite på ena väggen i vardagsrummet. Innan hade jag en tavellist med 3 stora ramar med kort på killarna i och sen ett väggord under bara. Men det såg inte så skoj ut så en sen kväll så bestämde jag mig för en tavelvägg istället. Hittade 3 söta ramar i röran i bastun som jag helt glömt bort att jag hade och så gick jag ut i garaget och rotade fram lite såna där läckra guldramar med Lasse Åberg motiv som ALLA hade på glada 90-talet. Slabbade på lite vit färg och vips så var de riktigt fina. Sen hittade jag öven två gipshjärtan som jag köpt för ca 10 år sedan och så fick väggordet vara med igen. Sen satte jag igång och spikade och grejade kl 23 på kvällen. Och ni vet hur man är!? Det ska går fort som attan så torktid, vattpass och tumstock var det inte tal om, nej jag gick på känsla. Slog i en spik och blev det inte bra så drog jag ut den och flyttade den några cm. Många fina hål blev det men det syns ju inte för ramarna hänger ju för ;) När allt var på plats så satte jag mig vid datorn och skickade in lite kort på framkallning som skulle sitta i. Vid det laget var klockan ganska mycket och jag var nog inte riktigt vaken för det blev fel mått på nästan varenda kort och för många stående bilder. Där av det liggande kortet på mig och August längst upp ;) Ska skicka in en ny omgång snart så det ser ut som det var tänkt.



Kram kram!!

1 kommentar:

MalinB sa...

Det blev JÄTTE fint :)
Kram Malin