måndag 4 oktober 2010

Ordnat kaos

Såhär såg det ut i min garderob för någon vecka sedan.

Jag är mästarnas mästare på att röva till det. Helt hopplös! Fast jag rensar och ordnar i garderoben så blir det såhär på bara några dagar. Jag provar kläder och så känns det inte bra och så hänger jag det på sängen och sätter på mig något nytt och om det sen kommer någon så tar jag bara allt på sängen och knölar in det i garderoben för att det ska se prydligt ut i sovrummet. Och då blir det en jäkla blandning av smutsiga, rena, strukna och skrynkliga kläder i en enda röra.
INTE BRA!

Men nu har jag gjort en rejäl rensning. Slängde allt som jag inte använder (även alla de-här-kan-jag-ha-om-jag-ska-måla-någon-gång-plagg) Och så rensade jag lite i de övriga garderoberna och vips så fick jag till en garderob med 2 stänger i så både jag och Anders kan ha en varsin radda där. Tidigare har vi bara haft en gemensan stång med Anders skjortor och mina "festklänningar" och gamla nyårs- avslutnings- och studentklänningar hängandes där. Men varför sjutton ska sånt man inte använder hänga och ta plats?? Nej, nu rev jag ner allt sånt och vek ihop det och la det längst in i garderoben i stället. Ska jag (mot förmodan) använda det någon gång så tar jag fram det och stryker det då. Så nu kan alla mina tunikor och toppar som måste strykas, hänga och slipper bli skrynkliga. Helt perfekt! Får se hur länge ordningen håller i sig ;)

Kram kram!!

1 kommentar:

MalinB sa...

Känner igen mig ;)

Till slut blir det bara för mycket, då rensar man upp i röran och känner sig nöjd för stunden :)

Kram kram