lördag 20 november 2010

Äntligen

Jag hittade en jättesöt spets från Ib Laursen på Calimero för flera månader sedan som jag tyckte så mycket om. Det fanns bara en 2 meters bit kvar så jag köpte den och tänkte att det kommer väl in mer. Sen när jag började med lapptäcket så kom jag på att den spetsen skulle passa helt perfekt till det men då hade de inte fått in någon mer sån och visste inte om det skulle gå att få tag i mer heller. Jag letade som en tok på nätet och ringde runt och grejade. Hittade ingen nån stans. Och ni vet hur man är när man bestämt sig för något. Det är liiite svårt att försöka ändra sig. Men jag började i alla fall leta efter andra liknande spetsar men hittade ingen sån heller. Det verkar svårt att hitta spetsar med uddkant på båda sidorna. Oftast är det ju en rak kant på ena sidan och uddkant på andra. När jag inte hittade någon nån stans så tröttnade jag helt och la lapptäcket på is. Men precis när jag tänkte att jag skulle skita i spetsen och sy ihop det som det var så ringde en tjej från Calimero och sa att min spets kommit. En hel 25 meters rulle till mig!! *LYCKA* Världen snällaste Maya köpte med sig spetsen hem och nu håller jag alltså på att göra klart lapptäcket. Det blir så fint :)

Nu är det dax att göra sig redo för jobb här. 13-22:10 står på schemat. Trist idag men kul när lönen dyker upp.

Ha en underbar helg allihopa!

Kram kram!!

2 kommentarer:

MalinB sa...

Hej Emelie!
Igår testade jag att göra glasstårtan som du gav oss receptet på :) Och guuud vad enkel och vad gooood den var!!!
Tack och Kram Malin

Jag och prinsarna sa...

Hej Malin!
Jätteroligt att du provade den =)
Ja visst var den super? Både god och enkel. Kan inte bli bättre. Och den passar ju lika bra till vardag som fest beroende på hur man garnerar den.
Ha en toppenhelg!

Kram Emelie