lördag 27 november 2010

Ljuspåsar och fullt hus

Ljuspåsar är bra till mycket. Just den här får agera kruka åt en hyacint nu till jul.

Idag gjorde jag ett nytt försök till julkort. Gick inte jättebra den här gången heller men några vettiga kort blev det i alla fall som det förhoppningsvis går att göra något av. Efter fotograferingen klädde vi på oss och gick ut och åkte lite bob och pulka. Attans vad kallt det var, och då är det ändå inte hälften så kallt som det var kring jul förra året. Tur att man har brasan att värma sig framför när man kommer in igen. Lagom tills vi gick in kom min bror och grabbarnas kusin Johan på besök. Vi fikade, barnen lekte och sen åkte vi ner en sväng till kupolen för att köpa skor och lördagsgodis. Sen ville inte Johan hem så han är fortfarande kvar här och ska sova här för första gången. Det är verkligen fullt ös med fyra grabbar i huset och dessutom är Anders på julfest med sitt jobb så jag är själv med barnen. Men hittills går det jättebra så jag hoppas att det ska fortsätta göra det så vi slipper åka till Bäsna mitt i natten ;) Nu ska jag slita mig från datorn och ägna mig åt alla små igen.

Kram kram!!

Inga kommentarer: