måndag 29 november 2010

Mysdag

Idag blev det inte riktigt som vi planerat. Bara bättre! Egentligen skulle grabbarna till dagis som vanligt och jag skulle vara hemma och fixa lite. Men jag blev väckt hur många gånger som helst under natten så i morse när klockan ringde så kände jag mig helt däckad så jag ringde dagis och sa att Albin och Fabian fick vara lediga. Det absolut sista jag var sugen på var att stressa upp och göra mig och barnen i ordning och GÅ till dagis i 15 minusgrader dessutom. Nej vi stannade kvar i sängen, åt frukost och sen har vi bara skrotat runt och myst hela dagen. Eldar som tokar i brasan, tittar på film, leker, tvättar lite emellanåt och så har vi suttit framför datorn och tokat lite oxå medans August sov middag. Grabbarna har stylat om sig. Mina normalt sett vackra, underbara barn har förvandlats till punkare, vampyrer, troll och monster.
Vi skrattade så vi låg dubbelvikta alla tre.

Nu ska vi fika lite och sen är det jobbdax för mig. Känner mig inte sådär jättemotiverad att kliva ur mina myskläder och lämna vårat varma goa hus och JOBBA. Men det går nog kanon bara jag kommer dit.

Kram kram!!

Inga kommentarer: