torsdag 11 november 2010

Fet som en julgris

Ja det finns risk för att jag blir det om jag ska göra allt gott som finns i den här nya, fina boken jag precis köpt. Det finns hur mycket smaskigt som helst i den och alla bilder är så fina och mysiga. Önskar att jag hade tid och ork att vara en riktig bullmamma. Baka och greja massor med glada barn med mjöl på näsan som hjälper till. Men det brukar lixom aldrig bli så hos oss. Här är det krig när det ska bakas. Alla trängs, barnen bråkar, ingredienser spills och hamnar utanför och det slutar med att alla barn åker bort från köket och jag bakar färdigt själv, sur och grinig. Inte så himla mysigt med andra ord ;) Men jag ska göra ett försök snart igen. Får väl baka något som går snabbt och lätt när barnen är med och sen gå på de mer avancerade grejerna när Anders är hemma och kan hjälpa till.

Fanns så himla många fina bilder så jag kunde knappt välja så därför kommer det MASSA smarrigt.

Den här sista bilden tyckte jag var en lite mysig idé till "gå bort present". Hälla i alla ingredienser till någon smarrig kaka i en fin burk och sätta på en etikett med receptet. Lätt att göra och jätteroligt att få.

Kram kram!!

2 kommentarer:

MalinB sa...

Den boken måste jag spana in! Vi bakar mycket ur deras bok små systrars söta, på café och det finns så mycket smarriga recept, med fina bilder till.

Verkligen bra tips på gå-bort-present, att blanda alla ingredienser i en fin burk!

Kram Malin

Jag och prinsarna sa...

Ja den var verkligen jättemysig. Så mycket gott! Köpte den på Willys för 179 kr eller nåt liknande. Jag visste att böckerna fanns men det har aldrig blivit av att jag kikat i dem men nu när den här var så mysig så måste jag nog ha de andra två oxå. Misstänker att det finns precis lika mycket smarrigt i dem :)

Önskar dig en mysig helg.
Kram Emelie