fredag 26 november 2010

Granriskransar...

... i äka plast. Jag är inte sådär jätteförtjust i plastblommor men dom här kransarna tycker jag om. Ser väldigt "riktiga" ut och barrar inte ett dugg. Perfekt! Köpte dem på Ica Maxi förra året, om jag minns rätt. Hann aldrig sätta upp dem då men i år så är de på plats på vitrinskåpet.

Här hemma städas och fejjas det för fullt. Jag har dragit igång projekt tvätta sofforna. Det är nog det absolut värsta jag vet. För att det ska bli rent så kan man inte stoppa in så många överdrag åt gången i maskinen och så tar det super lång tid innan de torkar och tar lång tid att stryka. Så flera dagar tar det innan det är helt klart. Så trit, men riktigt skönt när det är klart. Synd bara att det bli lika skitigt igen på bara några dagar. Men så är det när man har vit soffa och små barn ;)
I eftermiddag är det några timmars jobb som gäll
er för min del. Och i kväll blir det god mat och mys i soffan.

Trevlig helg!

Kram kram!!

3 kommentarer:

Jordgubbar med mjölk sa...

Hej vilken mysig blogg du har! Jag fuskar också med konstgjorda kransar, har inte tid att göra själv och vill ha barrfria!

Något som är värre än att tvätta sofföverdragen måste vara att städa ur kylskåpet, det gjorde jag igår!

Hoppas du får en fin helg! Kram M

LyckligaPraliner sa...

Hej! Hittade din blogg precis nu. Tror att jag faktiskt tänker fortsätta läsa den, för den är helt klart värd att läsas! :)

Jag och prinsarna sa...

Lyckliga Praliner:

Hejsan!
Jätteroligt med en ny läsare och att du lämnar en kommentar :)Vad roligt att du tycker om min blogg. Här blandas det hej vilt mellan inredning, pyssel och livet med 3 små killar.
Trevlig helg!
Kram Emelie