onsdag 12 januari 2011

Inredningsdrömmar

Åh jag har hur mycket som helst som jag skulle vilja förändra här hemma. Jag vill ha panel i köket, ny byrå i hallen, skrivbord i sovrummet, nya tapeter lite överallt, nytt badkar, blommor, kuddar, tv-bänk... listan är hur lång som helst och jag vill ha ALLT NU. Men allt kostar ju pengar och tar tid och just nu är båda en bristvara i det här huset. Alla roliga, dyra räkningar kommer ju så lägligt vid årskiftet och det i kombination med julafton och massa födelsedagar där i kring och en trasig bil dagen före julafton gör att det inte blev så mycket över. Eftersom jag är föräldraledig och bara jobbar några dagar i veckan så har vi inte direkt nåt överflöd och kan inte spara så mycket pengar till oförutsedda utgifter heller. Jag tar bara ut lägstanivådagarna nu för att kunna vara hemma tills August ska börja på dagis i Augusti. Självklart är det värt hur mycket som helst att få vara hemma så länge och njuta av sina barn och jag vill absolut inte ha det på något annat vis heller, men lite mera pengar vore ju inte helt fel alltså. Huset står ju kvar så jag hinner göra allt det där, så småning om. Men ni vet hur man är!? När man kommit på något så vill man ju ha det nu, eller helst igår ;)

Och inte blev det direkt bättre av att hälsa på hemma hos Terese idag. Hon bor i ett äldre, charmigt, rött hus och har det så fint hemma. Riktigt trevligt hade vi och babblade, åt, fikade och småkillarna som är lika gamla, och dagen till ära även lika klädda i vit farfarströja och bruna byxor, lekte en stund både före och efter middagsluren.

Två små nästan identiska busar

Bilar är alltid poppis

Skulle ställa in ljuset i kameran och bara knäppte utan att sikta på något och lyckades tydligen fånga deras jättefina innerdörr så den bjussar jag på.
Hoppas det är ok Terese :)

Om en lite stund är det jobbdax för min del så det är nog lika bra att börja förbereda sig och byta om och stå redo i hallen så jag kan kasta mig iväg så fort Anders kommer hem. Ca 30 sekunder ses vi de dagar som jag jobbar kväll. Vi sliter inte direkt på varandra ;)

Kram kram!!

Inga kommentarer: