torsdag 13 januari 2011

Material girl


Usch och fy vad jag blir trött på mig själv. Varför är det så himla svårt att stanna upp, leva i nuet och uppskatta det man redan har. Glädjas åt det. Ska det vara så jäkla svårt? Vissa dagar gör jag det, men allt som oftast känner jag mig mest bara stressad, över allt. Allt som ska göras, allt jag vill göra, allt som inte gjorts, som borde gjorts. Man planerar mer för framtiden än att leva här och nu. Och jag vill ha, ha, ha, ha. Ha ALLT! Ser saker, kläder, möbler, hus, bilar, utlandsresor och massa annat i bloggar, på nätet, i affärer, hos vänner, överallt och jag vill HA. Varför vill man alltid ha mer, nytt, större, bättre, finare, snabbare? Som att alla dessa prylar skulle göra mig mindre stressad och lyckligare på något vis. Möjligen liiite kanske ;) men egentligen inte. Jag har ju precis allt jag behöver. En underbar man som jag älskar, 3 friska, perfekta pojkar som betyder allt, de absolut finaste vännerna och familjen man kan tänka sig, pengar, hus, bil, jobb, kläder och saker i överflöd. Vad mer kan man önska sig??


Nu ska jag väcka August och åka till dagis och hämta Albin och Fabian och så ska jag ägna mig åt dem hela dagen och försöka tänka på hur lyckligt lottad jag faktiskt är och lägga inredning, mode och alla måsten åt sidan för en gångs skull.

Kram kram!!

1 kommentar:

MalinB sa...

Hej Emelie!!

Det var så kul att få läsa om din vardag och om alla "måsten", tror nog de flesta känner igen sig mer eller mindre..
Verkar allt vara för bra för att vara sant, så är det tyvärr nog också det (för bra för att vara sant alltså..)
Har man inte problem med pengar, så är det relationer, huset, barnen, självkänslan, jobbet eller något annat..

Jag och Uffe sitter och äter en lång frukost i lugn och ro och jag var tvungen att läsa dina två senaste inlägg högt för Uffe, han nickar igenkännande...(vet inte om han tänker på sig själv eller på mig hehe ;)

Är nog viktigt att få sig en tankeställare då och då om vad som är viktigt i livet och inte bara rusa vidare hela tiden i jakten på något mer eller bättre..

Trevlig helg!!

Kram Malin