tisdag 25 januari 2011

Omtapetsering

Nu har jag tröttnat ordentligt på "mitt" rosa sovrum, till Anders stora glädje. Ska bli så skönt att äntligen få göra om det. Jag har gått runt och grubblat på det länge men inte alls vetat vad jag vill ha. Mitt problem har varit att 3 utav väggarna är kritvita och så är alla möblerna från ikea = naturvita. Och när man ställer såna möbler mot en helt vit vägg så ser de dassiga och pissgula ut och därför har jag inte kunnat sätta upp en vit tapet över den rosa fonden fast jag egentligen vill ha en vit. Men här om veckan var jag hemma hos en kompis och upptäckte att deras vardagsrumstapet var helt perfekt. Så i går fick jag ett ryck och gick in på Flugger och letade upp en liknande tapet och beställde den på studs. Så en randig tapet i naturvit och kritvit blir det. Perfekt då det passar med både de övriga väggar och möblerna, är vitt och ändå inte helt enfärgat. Så nu ska vi bara försöka få hit brorsan så tapeten kommer upp på väggen oxå ;)

Snart ett minne blott

Kram kram!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

tycker ditt rosa sovrum är underbart! Men det är roligt med förändring också! Kram

Jag och prinsarna sa...

Anonym: Tack vad snällt! Jag har faktiskt oxå tyckt jättebra om det eftersom jag älskar rosa. Men nu börjar det kännas lite tjatigt och trist efter 3 år så nu är det dags för förändringar :)
Ha en bra dag.
Kram Emelie