tisdag 11 januari 2011

Tillbaka till verkligheten

Idag är det "vanlig" dag igen. För första gången på över 3 veckor så var det dax att ställa klockan på ringning, kliva upp tidigt och köra Albin och Fabian till dagis. Måste erkänna att det var riktigt tungt att kliva upp ur den varma goa sängen. Snoozade ganska många gånger innan jag äntligen tog mig upp ;) Nu när vi varit lediga har vi nämligen haft lördag hela veckan med sena kvällar, långa sovmornar och slappa dagar. Helt underbart, ett tag, men det funkar inte i längden. Så nu ska det faktikst bli skönt med vardag igen. Lite rutiner, ordning och reda.

Dirket efter dagislämningen körde jag igång med evighetsprojektet städa barnrum. Det blir så himla stökigt när barnen är hemma sådär länge. De leker jättemycket på rummen och bygger upp saker som inte får plockas ner och så blir det bara mer och mer hela tiden. Och dessutom är Albin en riktig skrotsamlare och vill spara precis allt, kartonger, beskrivningar, tomma adventskalendrar mm så idag passar jag på att göra en ordentlig rensning och städning. Gissar på att det kommer bli lite sura miner när grabbarna kommer hem från dagis och leksakerna kommer att komma fram precis lika snabbt som de försvann. Och så ska det självklar vara för det är ju barnrum och där ska det lekas. Men det är trevligare att leka på ett RENT rum och sova i en renbäddad säng :)

Fabians rum

Röda bilar är Fabians favoriter
Albins rum Albin tycker om riddare

Nu är det bara August rum kvar men där ligger han och sover just nu så då slapp jag det, för stunden.

Kram kram!!

Inga kommentarer: