tisdag 3 februari 2009

Bio och öppna förskolan

Igår kväll var jag och Anna på bio igen. Kring 5-snåret började vi prata om det och kl halv 7 kom Anna och plockade upp mig. Snabba bud! Stackars Mathias hann knappt komma innanför dörren innan han blev lämnad med kidsen och min snälla mamma fick rycka in med kort varsel som barnvakt hos oss eftersom Anders jobbade kväll. Det var i alla fall jättekul att komma iväg igen och vi valde än en gång en lång film. Benjamin Buttons otroliga liv blev det. Den var faktiskt bra, men i längsta laget. Början var riktigt långdragen, innan filmen kom igång ordentigt. Lite knepig var den oxå men det var en fin film ändå på något vis. Helt klart sevärd. Fast man kan lika gärn se den hemma i soffan.

Idag har jag och Fabian varit på öppna förskolan för första gången sedan han blivit lite större. Vet inte riktigt varför det inte blivit av. Slöhet och fullt upp kanske. Hur som helst tykte han att det var jätteroligt. Han stövlade in och kände sig som hemma på en gång. Han hade inte ens tid att sitta still och äta en banan och när vi skulle hem så blev det såklart högljudda protester. Så i morgon så ska jag, Anna och småbysen dit en sväng på förmiddagen. Och hädanefter så är det skärpning som gäller. Jag var så himla ambitiös och duktig med Albin och var iväg till öppna förskolan och simhallen osv men nu med Fabian så blir det mest att han bara får slinka med och göra aktiviteter som Albin gillar och som han egentligen är för liten för. Självklart blir det lite så med barn nummer två, dom får lixom rätta in sig i ledet bara för att det ska funka. Men nu ska jag faktiskt försöka skärpa mig lite och ägna mig mer åt Fabian istället för att städa och plocka på dagarna när Albin är på dagis. Klart att även barn nummer två ska få gå på öppnis och härja och träffa andra barn ;)

Godnattkramar!!

Inga kommentarer: