onsdag 18 februari 2009

Leklandet, dramatik och prinsessor

Idag har vi varit på leklandet hela förmiddagen med Malin och smågrabbarna. Alla barn skötte sig exemplariskt och lekte jättebra. Behöver jag nämna att det blev liv när vi skulle hem. Trots att vi varit där i 4 timmar och härjat.

När vi kom hem så började vi fixade middag och Albin lyckades skära sig på en konservburk och hela världen rasade samman. Han var jättetrött och det kom faktiskt rätt mycket blod, så han vrålade "det här är inte roligt", "ååå sååå tokigt det kan bli", "det här är inte bra för mig". Vi torkade och grejade plåster men det var i alla fall katastrof. Så han snyftade tills han somnade i mitt knä. Det var halvynkligt och gnälligt resten utav eftermiddagen, men lite senare kom mormor och morfar med plåster på såren. Först en förpackning med prinsessplåster och (hör och häpna) ett rosa nattlinne med Törnrosa på. Gissa om allt det onda gick över snabbt då. Albin strålade som en liten sol och var överlycklig. Det var nog bland det vackraste han sett ;) Och nu myser han runt här i sitt nya fina nattlinne och spretar med sitt skadade finger med ariel-plåster på och jag fasar redan över hur jag ska få av honom nattlinnet i månn innan det är dax för dagis.

Förstår inte riktigt varför han blivit så himla förtjust i prinsessor. Han har iofs alltid gillat vackra saker och rosa och lila är favoritfägerna. Lilla sjöjungfrun och Skönheten och odjuret går varm på tv:n här hemma just nu och det han leker mest med är den lilla sjöjungfru-barbie:n (och bilar såklart) och här om dagen köpte han sig även en tidning med barbie prinsessorna där man fick med en tiara och en trollspö. Min lilla kille ;) Stenhård ena sekunden och mammas lilla mjukis andra. Får jag ingen dotter någon gång så har jag i alla fall fått chansen att frossa loss i rosa tack vare min lilla prins(essa) Albin ;) Jag hoppas såklart att han ska komma ur sin rosa, vackra period så småningom. Men just nu, när han bara är 3 år så känns det faktiskt helt ok. Han får hålla på så mycket han vill inom rimliga gränser.

Nu ska jag och lilla Törnrosa ta oss lite kvällsmacka.
Det kommer bilder i månn för det är slut på batteri i min kamera.

Kram kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är helt underbart med barn. Hur roligt kommer det som sagt inte o bli när han är tonåring och ni ser tillbaka på den här tiden. Kram Mia