söndag 17 maj 2009

Det är rart med barn

Här om dagen satt Albin på toa och ropade att han var färdig. När jag kommer in säger han stolt "det kom både kiss och bajs mamma. Det kan komma allt möjligt ur min rumpa"

Samma dag satt han vid bordet och lekte med sina smågrejer direkt efter maten och jag hade inte hunnit torka av än och när jag skulle göra det så råkade jag stöta till honom (löst) och då säger han "nu får du säga förlåt och ge mig en puss mamma" och det gör jag ju såklart mer än gärna. Då säger min lilla prins "jag älskar dig mamma. Tack för livet" Goaste ungen i världen.

Fabian har oxå lärt sig en hel del på sistone och blivit en riktig pratkvarn. Orden bara sprutar ut och han är jätteduktig på att härma. Så himla roligt. Jag tror att han är tidigare än Albin var. Men det vore väl inte så konstigt iofs. Albin babblar ju konstant hela dagarna och försöker även numera att lära sin bror nya ord hela tiden. Gärna fula ord. "Fabian, kan du säga bajs?" och Fabian härmar på en gång. "Bass" och Albin håller på att skratta ihjäl sig. Lättroad ;)

Kram kram

1 kommentar:

Helena sa...

Sitter med ett stoooort leende på läpparna när jag läser om Albin :) Guuuud så härlig han är.