torsdag 28 maj 2009

Prickar och ränder till lillebror

Idag har jag ägnat en stund på eftermiddagen åt att sy lite lakan till kommande lillebror. Eftersom vi aldrig haft någon så liten säng till våra tidigare grabbar så har vi ju heller inga så små sängkläder. Så därför behövdes lite nytt. Tyvär så är ju måtten olika i alla butiker och har man köpt täcket och kudden på ett ställe så måste man nästa köpa även lakanen där för att det ska passa. Och jag brukar inte tycka att det finns så mycket roligt att välja på heller så därför så har jag såklart, pysselfia som jag är, sytt egna sängkläder. Köpte ju lakan från ellos tidigare som jag tyckte var så himla fina så det är dom jag satt saxen i. Helt perfekt, för varje påslakan räckte nämligen till två uppsättningar till bebisen och en uppsättning till Fabian. Kanon för en ekonomisk smålänning ;)


Två prickiga och två randiga påslakan till lillebror är klara än så länge

Nu ska vi börja göra oss i ordning här för vi ska snart iväg på kalas. Min yngsta lillebror fyllde 21 igår och ska bjuda på fika.

Kram kram!!

2 kommentarer:

Annas hjärtan sa...

Hjälp vad du hinner med en massa! Vad duktig du är och vad fint det blir! Tack för idag förresten på alla sätt och vis! Kram!

Helena sa...

Du är då verkligen uppfinningsrik du Emelie, tänk om man ändå vore hälften så påhittig och duktig som du :)