torsdag 21 maj 2009

Lugnt med ett barn

Idag är jag enbarnsförälder istället för tvåbarns. Vilken enorm skillnad det är. Och så roligt det är att få ägna all uppmärksamhet åt bara det ena barnet för omväxlings skull. Både för honom och för mig. Albin är med mormor och morfar i sommarstugan och har det kanon. Fiskar, åker båt och blir bortskämd. Han ska sova där i natt och kommer hem i morgon mitt på dagen någon gång. Anders har jobbat förmiddag idag så då passade jag och Fabian på att åka in till Falun och kika lite på förmiddagen. Köpte sandaler, badbrallor och solskärmar åt killarna och skor, ett diadem och två linnen/tunikor till mig själv. Sen tog vi såklart en fika med bästa Frida på Pralin. Om en stund kommer kusin vitamin med familj på besök. Vi får se vad vi hittar på för något. Trevligt ska det bli i alla fall :)

Åå, måste ju berätta om stackars Fabian. Han tappade en tung ljuslykta på sin lilla stortå igår och har fått världens blånagel och haltar som sjutton. Så nu kan han inte ha skor på sig utan att börja gråta och jag fasar redan för när den lilla nageln ska trilla av, tycker det är så äckligt. Stackars lite :(


Skadad liten tå.

Kram kram!!

Inga kommentarer: