fredag 17 december 2010

Julen närmar sig

Oj vad det snöar ute. Flingor stora som tefat. Mysigt! Tänkt att det bara är en vecka kvar till julafton. Tiden går så fort. Fast så gott som allt är inhandlat och klart så jag känner mig faktiskt inte ett dugg stressad i år.

Albin och Fabian gjorde sin sista dag på dagis igår och har jullov i 3 veckor framöver nu. På gott och ont. Båda älskar dagis nu för tiden och vill gå dit tom på helgerna. De börjar bli så pass stora att det inte duger att sitta hemma och häcka med mamma hela dagarna. Det är kompisar som gäller. Så jag lär nog få anstränga mig rätt hårt för att hålla dem sysselsatta. Pyssla, leka, vara ute, hälsa på hos kompisar mm. Men det ska nog gå bra. Hoppas att det är fler barn i området som är jullediga så vi slipper åka iväg varje dag för att träffa kompisar. Skönt ska det i alla fall bli med ledighet, att inte behöva ställa klockan, att kunna ta det lugnt och inte behöva stressa på morgonen, äta frukost framför tv:n och mysa runt i pyjamas hela dagarna om man känner för det.

Nu ska vi sätta fart här. Jag ska städa lite och snart är det dax att börja göra sig iordning för kvällens julbord med jobbet i Rommes toppstuga. Ska bli jätteroligt! Jag blir upplockad redan 16:15 så jag lär inte hinna med så mycket vettigt idag. Men vad gör det ;)

Julklappar till dagisfröknarna i år blev en varsin ljuspåse med en vit hyacint i.


Kram kram!!

Inga kommentarer: