tisdag 28 december 2010

August är dryyyg

Ja just nu är han verkligen det, på riktigt. Han klättrar, springer, river, pillar, petar och gör hyss hela tiden. Han kör runt stolar för att nå dit han vill. Slänger saker i toaletten, kryper på diskbänken och är precis överallt. Man får punktmarkera honom HELA tiden och gör man inte det utan släpper honom med blicken några sekunder så ser det ut såhär:

Hej! Jag heter August och jag är en terrorist!

Har hällt ut en mjölpåse och dansar runt i det

Har hämtat en stol på Albins rum och tar för sig av lite maränger i skafferiet

Rivit ut hela jäkla badrumsskåpet

Hällt ut kakao och smaskar för fullt

Och då får man såklart skylla sig själv för att man var tvungen att kissa eller göra något annat livsviktigt och bara gilla läget och städa upp efter herren och medans man gör det så har han hunnit med något nytt.

Kom på att jag skrev ett liknande inlägg när Fabian var liten och nu när jag tittar tillbaka i bloggen så ser jag att inläggen är skriva vid nästan precis samma ålder och det är precis samma hyss som upprepas. Verkar vara ett typiskt 1 år och 3 månaders syndrom.

Tur att det är övergående ;)

Kram kram!!

2 kommentarer:

Lovilin sa...

Hihi, ja kan man annat än skratta åt dom! Men vet att Rasmus var precis likadan, gick inte att släppa honom med blicken...
Få se om jag har samma sak att se fram emot med Linn.

Tur man kan skratta åt det i efterhand, när man är mitt i det så är det ju mindre kul!

Kram

Anonym sa...

Stört skönt!! ;) Kommer ihåg när man helt plötsligt såg honom uppe på diskbänken, inne i fönstret typ... drog dit en stol och klättrade upp... haha... kan inte annat än skratta!!

Kram Anna