tisdag 21 december 2010

Ljus i vintermörkret

Under min julklappsshopping i torsdags så var jag in på både Gruvgatan 13 och Norrgården i Falun och där hittade jag de här ljusstakarna och glasmanchetterna som jag inte kunde motstå. Så nu ska mamsen få tillbaka sina ljusstakar som jag lånade och sprayade om för en tid sedan.

Nya kuddar och ett fårskinn har det hamnat på kökssoffan

I dag har jag varit iväg och köpt en gran. Jag var på lite dåligt humör och "rymde" hemifrån en sväng och kom på att jag skulle passa på att köpa en gran när jag ändå var ute. Inte så smart kanske med tanke på att en gran är rätt tung och otymplig. Det var inte helt lätt att stuva in den i skuffen själv och dessutom lyckades jag trassla in mig i nätet och fastnade med jacka in det. Jag fick krångla en bra stund för att få in åbäket. Det var nog några som fick sig ett gott skratt men det bjussar jag på. Själv är bäste dräng heter det ju. Eller hur?? ;) En kungsgran för 400 kr fick det bli. Jag hade tänkt mig en helt vanlig gran men de som fanns kvar var helt förstörda och jag var inte ett dugg sugen på att åka runt och leta på flera ställen. Hoppas den är värd sitt pris. Vi hade iofs en sån förra året oxå men då fick vi den för halva priset för att det var dagen före julafton och den höll sig faktiskt fin länge och barrade inte så farligt mycket och det är ju värt en hel del. Hoppas vi har samma tur i år. I kväll ska jag och barnen klä granen och mysa lite för oss själv. Anders jobbar kväll hela veckan så han får tyvär inte vara med.

Kram kram!!

1 kommentar:

Lovilin sa...

Hihi, samma ljusstakar ligger i ett paket under granen här.

Hoppas du och din familj får en underbar jul!!

Kram
Linda