torsdag 30 december 2010

Jobb-igt värre

Usch och fy vad dålig jag varit på att uppdatera här. Förlåt! Skyller på att jag jobbar så mycket att jag inte hinner med. Den här veckan jobbar jag 6 dagar och det är jag INTE van vid. Herregud, allt blir lidande, hemmet, barnen, bloggen, vänner. Man hinner ju ingentig. Hur ska det bli efter sommaren när detta bli verklighet. Jag ska iofs inte börja jobba heltid men ändå. Jag tycker att jag har fullt upp när jag bara är mammaledig. Jag har inte tid med något jobb i mitt liv ;)

Idag (min one and only lediga dag den här veckan) så har jag och barnen varit med mamma till Ikea. Det blev en heldag med shopping, mat och fika. Barnen skötte sig galant och jag har aldrig handlat så billigt på ikea i hela mitt liv. 206 kr blev det. Inget av det jag skulle ha fanns. Men en kanonmysig dag hade vi i alla fall.

Nu ska jag sätta igång och "nattstäda" lite här. Jag jobbar 8 till 16 i morgon och våra gäster anländer kl 16 så jag måste hinna klart med det mesta idag. Allt är redan handlat och vi ska hjälpas åt med matlagningen i morgon så egentligen är det inte så mycket som måste förberedas. Men jag känner mig ändå lite stressad, precis som vanligt.

Jag misstänker att jag inte ens kommer hinna slå igång datorn i morgon så jag passar på att önska alla mina goa läsare ett riktigt GOTT NYTT ÅR och hoppas att ni får en riktigt mysig nyårsafton med nära och kära.

Kram kram!!

3 kommentarer:

MalinB sa...

Gott nytt år!!!!!

Kram Malin

Malin A sa...

Hej!
Vill bara skicka en hälsning och säga att jag verkligen gillar din blogg! Delar ditt intresse för inredning (och har samma smak) och hamnade därför här av en slump. Vilket fint hem du har! Har också fått en hel del tips av dig vad gäller inredning och bakning. Glasstårtan du tipsat om har tex gjort stor succé flera gånger här (blandade pepparkakor i vaniljvispen, ett tips!) Gillar också dina vardagsskildringar där livet inte alltid är perfekt (till skillnad från många andra bloggare). Barnen är som barn är, ibland helt omöjliga!(har själv två tjejer på fem och två!) och livet i stort är ibland svårt att få ihop. Men så mycket kärlek du också visar till din familj.
Kommer fortsätta följa din blogg med glädje!!

Jag och prinsarna sa...

Malin A:

Hejsan!
Åh vad jag blev glad av ditt gulliga inlägg. Tack så jättemycket :) Jätteroligt att du tycker om min blogg och min inredningsstil. Bra tips det där med pepparkaka i glasstårtan. Det måste jag prova :)Önskar dig och din familj god fortsättning på det nya året!

Kram från Emelie