tisdag 29 mars 2011

En unge i minuten

Jag kan inte fatta hur jag kan bli så galet sugen på att föda barn så fort jag ser programmet En unge i minuten. Jag känner mig egentligen klar på barnfronten och jag har verkligen fullt upp med mina 3 små herrar just nu. Men varje gång jag ser programmet så är jag helt övertygad om att jag MÅSTE ha ett barn till någon gång i framtiden. Det finns inget på denna jord som klår lyckan att få upp sitt efterlängtade barn på bröstet. Och hela grejen med att vara gravid och förbereda, vänta och längta det är ju så mysigt. Och helt nyfödda småttisar är ju underbara. Nej ett barn till får det nog bli, nån gång. Jag måste bara övertala Anders först :)

Tre alldeles underbara, nyfödda pojkar


Albin

Fabian August Jag undrar om det där gravid, förlossning och bebissuget någonsin kommer försvinna. Eller om jag kommer få lov att skaffa ett helt fotbollslag innan jag är nöjd.


Hur känner ni som har barn? Vill ni ha fler?

6 kommentarer:

Anitha Östlund Meijer sa...

Jag har idag tre barn, och hade tänkt ha fler, men en dum kropp, och åldern fick mig att inse att jag nog borde lägga ned det där projektet.
Varje gång jag blev gravid konsumerade jag bebistidningar, men blev varje gång blåst på alltihop och hamnade på sjukhus.
Jag verkligen längtade efter att få ha vackra mammakläder och att vagga fram som en anka, men det ville sig inte.
Efter tre missfall fick jag mina älskade mirakel, två killar och en liten tjej. Två blev prematur, och tjejen höll på att försvinna ifrån oss innan hon knappt hunnit landa.
Idag kan jag som du känna längtan efter fler, men karlen är steriliserad för att jag inte skall kunna bli gravid, och min höga ålder medför bara den en massa komplikationer.

Jag och Peter, min kille heter så, har diskuterat att ta hand om fosterbarn om några år när barnaskaran blivit lite äldre och inte så beroende av oss, och vår tid. Det är ju faktiskt ett alternativ, eller hur? Och då slipper man smärtan.

Just nu busar de runt som galningar och hoppar och studsar på golvet i takt till hög musik.
Livet leker och alla framtida bekymmer är just framtida.
ha det gott!
P,s jag har skrivit en bok om mina graviditeter som du hittar på min hemsida www.anithaostlund.se

Anonym sa...

Vilka underbara bilder :) halkade in på din blogg för ett tag sen och tycker du skriver så bra!! kul att läsa...

Jag har själv 2 små flickor och skulle gärna vilja ha flera, får oxå ett jättesug efter en till liten när jag ser på sådana program :) det är ju sååå mysigt! Hoppas du kan övertyga din karl nångång i framtiden
Mvh M

Evelina sa...

JAAAAAAAAAAAAAAA jag vill ha fler eller iaf en till! Som sagt, det finns inget som klår den känslan.
Jag grinar typ ihjäl mej varje vecka till det programet, av lycka dock...
Kram.

Lortungarna sa...

Oja! Efter programmet igår så kände jag en sån enorm längtan efter att få hålla om våran lilla gosse och jag kan just nu lätt tänka mig fler barn efter honom, vilket jag absolut inte kunde för 3månader sen! t o m D. låter inte lika svår övertalad längre ;), men säg inte de till honom bara för då tar han nog tillbaka det snabbt ;). Hihi

Kram kram

Karro sa...

Jag trodde som du, att bebissuget aldrig kommer gå över, att man alltid kommer vilja ha en nyfödd. Men det har gått över nu. Faktiskt så till den milda grad att jag inte ens är särskilt sugen på att hålla andra nyfödda. Så hoppet finns för dig med! =) Kramar

Anonym sa...

Hahaha... Maud!! Jag är helt klart färdig men jag tror precis som du att Du inte är klar än.. Kommer nog en till för er skulle jag tippa ;)
Jag nöjer mig med att låna och mysa med andras när andan faller på!!

Kramar!!