onsdag 2 mars 2011

Smaken är som baken

Igår kväll stack jag och Fabian iväg på en lite sväng. Jag skulle ändå iväg och handla lite och tog med honom som sällskap. Det är så mysigt att få lite egentid med barnen. Och alltid när man gör det så uppför de sig helt perfekt och då blir det ju extra mysigt. Fabian är rätt trotsig, sur och grinig för det mesta men när man är själv med honom förvandlas han till en liten ängel som gör precis som man säger, tjatar inte om något, tackar och är allmänt väluppfostrad. Så som man önskar att barnen är jämt med andra ord ;)

Bland annat besökte vi blomsterlandet och där fick Fabian välja en blomma till sitt rum och en dekoration att sätta i den och jag måste säga att hans combo gick emot precis alla mina principer man jag sa ju att han fick välja helt själv så det var bara att gilla läget och han var så nöjd med sitt val.

En ranunkel i favoritfärgen röd...
...med en riktigt söt påskkycklig i ;)

Själv höll jag mig till lite mer neutrala blommor.

En vit ranunkel
En stor bukett med körsbärskvistar som jag hoppas ska börja blomma snart.

2 kommentarer:

Annas hjärtan sa...

Ja, smaken är som bekant som baken :-) Men mysigt med egentid-per-barn, det är det minsann!

Liza sa...

Hihi.. va kul att han fick välja helt själv!
Men jag hade nog valt som du... ;)

Kram Liza