lördag 5 mars 2011

Operation sovrum har börjat

I går var min bror här och började med vårat sovrum. Skarvarna är skrapade och spacklade och i eftermiddag väntar slipning och förhoppningsvis tapetsering oxå om han hinner. Just nu ser det ut såhär:

Rörigt som sjutton och lite svårt att få tag i kläderna i garderoben. Men det gör inget för det kommer bli sååå fiiiint när det blir klart. Allt är ju redan handlat och klart och bara väntar på att få komma på plats. Nya kuddar, sängkläder, pläd och gardin. Mitt enda dilemma som jag inte löst än är vad vi ska ha på väggen över sänggaveln. Jag har inte en aning.

Har du något tips??

Nu är det snart jobb som gäller för min del. Fick så himla ont i halsen och kände mig jättekonstig på jobbet i går men jag härdade ut till 19 då jag slutade. Men när jag kom hem kände jag mig svimfärdig och frös och skakade och det visade sig att jag hade 38,4 i temp. Inte så konstigt att jag inte mådde bra. Tog en dubbel treo och kröp ner i soffan och idag känner jag mig bättre och tur är väl det för jag MÅSTE verkligen jobba. Har inte råd att vara hemma mer efter en veckas magsjukerace då vi var hemma båda två = inga pengar alls :(
Laddar upp med treo och halstabletter så ska jag nog ta mig igenom mitt pass. Och när jag kommer hem i kväll så har jag förhoppningsvis ett "nytt" sovrum.
Spännande!!

Trevlig helg till er alla!

2 kommentarer:

Liza sa...

Åh va kul!
Här hemma ligger tapeter + golv o väntar till vårt blivande sovrum..!

Ska bli spännande att se hur det blir!
Ovanför min säng (samma som din) tänker jag nog ha en hylla med lite fina saker på, kanske någon bröllopsbild oxå! =)

Hoppas det går bra att jobba!

Kram Liza

Lovilin sa...

Kul att få ny nytapetserat, ska bli spännande att få se resultatet.

Kram Linda