söndag 14 augusti 2011

It´s over

Japp, det är verkligen över. Det ljuva livet är slut på riktigt. Jag kan knappt få in det i skallen. Min mammaledighet är förbi. Det känns som att det bästa kapitlet i mitt liv är slut och ett nytt, tråkigt, stressigt och alldeles gräsligt kapitel ska börja. Vi byter ut mysiga sovmornar och sena kvällar mitt i veckan, långa promenader och dejter med goa vänner på förmiddagarna, öppna förskolan, långlediga somrar och allt annat mys mot tidiga mornar och dagislämning, jobb, hämtning, middag och sängen och ynka 5 veckors semester per år. Runt, runt som ett jäkla hamsterhjul. Grymt dåligt byte. Det känns inte ett dugg roligt och lockande och det är snudd på att jag skulle vilja bli "familjen annorlunda" och skaffa 10 ungar på raken bara för att få möjligheten att vara hemma med mina älsklingar och bara mysa. Stanna kvar i bebisbubblan för alltid. Inget jobb. Men jag antar att det bara är att skjuta problemen på framtiden så det är väl bara är att ta tjuren vid hornen och kliva in i det nya gräsliga kapitlet och göra det bästa möjliga utav det.
 
 
I morgon är det August första dag på dagis. Men egentligen känns just den biten helt ok för jag vet att han kommer att trivas och ha jätteroligt om dagarna. Han är snart 2 år och behöver den stimulansen. Tråka hemma med mamma duger inte längre ;)  Anders har fortfarande semester så Albin och Fabian får vara hemma en vecka till och mysa. Inskolningsvecka två blir lugn med bara någon timme om dagen för grabbarna. Superskönt för dem, för sen kör allvaret igång på riktigt med uppstigning vid 6 på morgonen, barnen ska infinna sig på dagis 06:45 och jag på jobbet 07:00. Vi har varit bortskämda med dagislämning vid 9 och nu under sommarledigheten så har vi sovit till 9-10 varje morgon så det kommer bli tufft innan vi kommer in i det, men allt går.
Verkligheten nu kommer vi ;)

Och för att dagens inlägg inte ska bli helt utan bilder så visar jag stolt upp världens duktigaste Fabian som lärt sig att cykla utan stödhjul idag.

Får lite starthjälp av pappa

Stolt kille i full fart utan stödhjul

Efter en sån bedrift måste man få vila lite

Nu är det dax för sen lunch här och 16:30 ska vi iväg på Albins fotbollsträning som kör igång igen efter sommaruppehållet.

Trevlig söndag till er alla!

4 kommentarer:

Annas hjärtan sa...

Usch jag vet precis hur det känns, känner likadant. Var det roliga, mysiga, underbara verkligen tvunget att sluta?? Jag vill vara föräldraledig jämt!!! Fan E, vi skulle ha planerat bättre och kört våra 10 kids på raken och fått vara hemma utan mellanrum...just nu känns det som att vi valde helt fel båda två, eller hur? Men nu gäller det att gilla läget! Kram på dig!!

Jag och prinsarna sa...

Anna: Ja usch just nu känns det som att en 4:a hade varit riktigt välkommen. Ångest på hög nivå. Men vi har väl inget annat val än att ta tag i våra liv både du och jag. Det svider att bli såhär vuxen alltså ;) Men vi fixar det och så skaffar vi en liten sladdis om några år och så är vi lediga tillsammans, njuter till max och planerar in en liten butik under den tiden. Vad sägs? ;)
Kramar

Evelina sa...

Åh det låter ju helt tragiskt ju... Det måste vara en hel konstig känsla och veta att man är helt färdig med småbarnslivet nu!?
Men det gör väl inget om ni blir nya familjen annorlunda, med tanke på hur fina pojkar ni får! Men testa en tjej oxå vettja... ;-)
Kram.

Jag och prinsarna sa...

Nej fy fan det känns så jävla trist alltså. Jag vill verkligen INTE. Jag är inte gjord för att jobba. Jag är gjord för att vara lyxhustru ;) Det blir nog till att jobba några år framöver nu och sen tänker jag tjata/lura till mig en till liten skrutt. Misstänker att det skulle bli en prins till men det spelar ingen roll alls. Även om en tjej såklart skulle vara roligt som lite omväxling lixom ;)
Kramar