torsdag 25 augusti 2011

Killing me softly


Idag känner jag bara att "harmonisk period" var helt jävla felskrivet igår. Jag gjorde inlägget på dagen när barnen var på dagis men så fort de kom hem bröt helvetet lös. I vårat hus finns det inte en uns av harmoni (förutom när barnen sover), bara kaos dagarna i ända. Iofs så är det bättre nu än det har varit, det är lixom inte samma pass på August längre och alla tre har ju blivit lite större och liiite klokare men kidsen tar verkligen knäcken på mig vissa dagar. Herregud! Anders sa igår att Fabian och August är som en bomb och en detonator och han har fan rätt. Var och en för sig är ingen fara alls men de två ihop är förödande. När de leker ihop är ljudnivån över max, de bråkar om allt och det är bara hyss, hyss, hyss hela tiden. Igår eftermiddag rev de ut varenda pinal på Fabians rum, tömde hela garderoben och lekte att de bodde på ett varsitt hyllplan och detta hanns med på typ 2 minuter. När jag skällt och kastat ut barnen därifrån och börjat plocka upp kläderna, så allt slipper bli skrynkligt och smutsigt, så fortsätter de in på August rum och river ur alla hans kläder ur de nedre byrålådorna och fyller dem med massa leksaker istället. Allt går så jäkla fort så man har inte en chans att hinna med och när man plockar och grejer på ett ställe så rivs det fram på ett nytt. Runt, runt, runt tills man inte gör annat än att springer efter barnen plockar och skäller. Albin är sur och grinig och tror att man kan leva på som när man har sommarlov och vara ute och leka halva nätterna. Och får man inte det så har man världens dummaste föräldrar och man måste påtala det och sura hela dagarna. Allt blir säkert bättre så fort vi kommit in i vardagen igen och allt börjar rulla på med dagis och jobb men just nu är det dryyyygt och jag vill verkligen INTE kalla det harmoniskt så stryk det och lägg till kaotiskt istället.

3 kommentarer:

LyckligaPraliner ♥ sa...

Åh jisses vad jobbigt....Tror jag skulle stupa av trötthet.. Vet fler som har barn som river hela huset på två minuter. Min son som ändå är relativt lugn själv brukar säga - "Jag har väl ätit för mycket socker så jag är sockertokig!" Hmm ja.. :))
Ann-Louise

Lortungarna sa...

Hahaha... Åh vad jag känner med dig kussifin! Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag läser ditt inlägg, för just nu så är det helt kaos här hemma med och när man läser att det inte blir bättre än på några år så undrar man ju för ett ögonblick vad man har gett sig in på!! bamsekramar!

Anonym sa...

Hej !
Lider med dig, men samtidigt vad underbart att få läsa att det finns fler som har det såhär ! Själv har jag 3 små tjejer (djävular)emellanåt men ack så goa ibland (när de sover) *skratt*. Mina är likadana och då är de tjejer ! Bråkar och skriker hela tiden och en ljudnivå så man får huvudvärk, hittar på hyss hela tiden och det hjälper ju inte att de får vara ute och rusa av sig heller utan det blir lika när de kommer in igen . Jisses vad gör man !? Som sagt vi får vänta några år till och hoppas på det bästa ! Tack för en superbra blogg ! MVH:Jessica i Borlänge