lördag 25 oktober 2008

Shopping

En hel tusenlapp lyckades jag göra slut på igår på Ikea, fast jag egentligen inte skulle ha något speciellt. Men vi hade i alla fall en kanontrevlig dag, jag och Sofia. Det blev bla en stor och en liten lykta, boxar till allt pyssel Albin har, en matta till Albins rum. Jag har letat jättelänge efter en marinblå matta i rätt nyans så jag blev såklart jätteglad när jag äntligen hittade en och la den på plats på en gång när jag kom hem. Men så fort Albin fick syn på den så knölade han ihop den och kastade ut den ur rummet. Jag frågade såklart varför han gjorde så och då svarade han "Jag vill inte ha någon matta, jag vill bara ha golv på mitt rum". Så nu ligger den i en knölig hög utanför hans rum. Sen blev de även lite ljus, en löpare, ändknoppar till gardinstång, tre små halvfula råttor till Albin som blev succé (dom fick ett eget litet hus) och lite annat småkrafs. Just ja, glömde ju att näma trädet som jag köpte. En stor väggdekoration som är självhäftande som jag ska försöka få till på något bra vis i vårat kala vardagsrum. Ska bli skoj att se hur det blir.

Den i mitten blev det. Den står på verandan nu istället
för den lilla som stog där innan.


Söt lite lykta som ska hängas upp

Albins boxar


Albins matta


Råttorna


Och det tjusiga trädet. Det vänstra blev det. Ljusgrått.

(Alla bilder är lånade från Ikea.se)

Nu ska vi göra oss klara här och åka hem till mina föräldar och fira min goa mamma för hon fyller år i morgon.

Kram kram!!

Inga kommentarer: