lördag 4 oktober 2008

Upptagen

Förlåt för att det inte händer så mycket i bloggen just nu. Men jag hinner knappt med mig själv mitt i alla nallebeställningar. Det är såklart jätteroligt att vi fått sån respons på dom men 15 stycken på samma gång är liiite mastigt. Dock är det ingen brådska med dom alls så egentligen är det fånigt att känna sig stressad. Men ni vet hur det är. Det man tagit på sig vill man ju gärna få klart så fort som möjligt.

Idag är det regnigt och trist som vanligt nu för tiden. Vart tog det där härliga och soliga höstvädret vägen? Det får nog bli en liten sväng till kuplen eller nåt idag. Ovanligt...

Måste bara berätta lite om Albin. Det är så himla roligt nu när han pratar så mycket och man hör (tyvär) verkligen vart det mesta kommer ifrån. På gott och ont ;) Man får verkligen tänka sig för vad man säger.

Albins favorituttryck ju nu är "Men ååå herreguuud, tuupiskt"

Igår när vi åt frukost så frågade han mig om han fick smaka lite på Fabians gröt och jag svarade "vänta lite så ska jag bara lägga på lite mer purée" och då sa Albin "Jasså Emelie, säger du det?". Han lät precis som en lite farbror.

Och igår uppmandade han sin kompis T "Sitt ner riktigt på stolen, lilla gumman"

Fast min favorit hittills är faktiskt när han tog tag i en Kalleskaviar-tub och satt tyst en lång stund och kollade ner i korken (alla vet väl hur en sån ser ut ;) ) på den och sen sa han helt allvarligt "Bajshål!!" och jag skrattade så jag höll på att kissa på mig. Jag har inte en aning om var han fick det ifrån för det ordet har vi aldrig använt hemma hos oss (vad jag minns). Och inte kan jag skylla på dagis heller för han hade inte börjat då. Men det lät verkligen roligt när det kom från en liten 2-åring.


Våran underbara stora kille.



Han skrattar gärna åt sina egna skämt.

Nu ska jag sätta fart här. Går fortfarade runt i pyjamasen.

Lovar bättring framöver. Med bloggandet alltså. INTE pyjamsen ;)

Kramkram!!

Inga kommentarer: