fredag 5 december 2008

Adventspynt

I går hittade jag världens sötaste krans som hängde på ett skåp inne på blomsterriket och jag frågade såklart om den var till salu och om dom hade fler. Och då fick jag till svar att det var bara en kvist eucalyptus (tack Emma ;) ) som kostade ca 10 kr som var ihopknuten med ett sidenband. Gissa om jag blev glad. Sötaste kransen jag någonsin sett för 10 kronor. Kan det bli bättre!? Köpte såklart hela lagret (10 kvistar) och kastade mig hem och började pyssla. Tog två kvistar till varje krans och lite sidenband och ett pärlband. Och såhär blev resultatet.


Sötaste adventskransen


Två kransar på vitrinskåpet


Vitrinskåpet i lite mysbelysning


En krans på insidan av varje ytterdörr

Det kommer verkligen ta emot att plocka ner kransarna efter jul. Tyckte dom var så himla fina. Man kanske kan ha dem sen oxå. Eller vad tycker ni?

Kram kram

1 kommentar:

Emmas idéer sa...

Hej...

Jättefina... kransarna är av eukalyptus storbaldig... finns även med små blad... men de är inte lika fina...

Jag har mina kransar på skåpet i vardagsrummet året om och tycker inte att det är enbart julkransar...
Sen brukar jag "jula" till dem lite extra till jul...

Det är kanon med kransarna för de är så billiga att göra... Kram