fredag 12 december 2008

Ärlighet varar längst

Barn är så härligt ärliga. Det kan ju såklat bli lite småpinsamt om det slinker ur något opassande ur den lilla munnen när man är ute blad folk. Fast tack och lov så vet ju de flesta hur barn är och har förståelse för deras små grodor ;)

Idag när jag stog i badrummet och städade så kom Albin in och klappade till mig på ändan och sa "Give me five, vilken stor rumpa du har" Hahaha, skitunge.

Åh måste berätta en till rolig sak Albin sa här om dagen när vi bastade hela familjen. Han hade riktigt svårt att sitta still och for ut och in ur bastun och upp och ner på den nedersta bänken hela tiden. Så jag sa åt honom att sitta still innan han halkade eller ramlade ner från bänken och jag hann knappt säga det innan han försvann ner på baksidan av bänkarna. Det var knäpptyst i några sekunder och vi trodde såklart att han gjorde illa sig, men precis när vi böjde oss ner och skulle kolla hur det gick så stack han ut huvudet därifrån och sa "Man ska falla med stil" (Buzz i Toy story säger så)

Nu ska jag fortsätta med förberedelserna här. Mina föräldrar kommer hit på lite glöggmys och middag om en stud. Ska bli jättetrevligt.

Kram kram!!

Inga kommentarer: