söndag 14 december 2008

Lucia och glögg

Då var helgen över. Usch det går alldeles för fort. Fast vi har i alla fall hunnit med en hel del. I fredags så var vi upp tidigt och åkte till min mammas dagis och kollade på deras luciaframträdade och fikade. Det var meningen att Albin skulle varit med i luciatåget (som kompensation för att han missade det på sitt dagis när han var sjuk) men han var så trött och grinig så han ville inte vara med när vi kom dit. Men han tyckte det var roligt ändå.
På fredagskällen bjöd vi hit mina föräldrar på lite glöggmys och middag. Kanontrevligt!


Fick jättefina blommor av mina föräldrar. Vita tulpaner och eukalyptus.



Glöggmys. Oliver, dadlar med seranoskinka, korv, pepparkaksgrissini, ädelostdipp och vit kall glögg med citron och is till oss vuxna och bubbelvatten till Albin.

Våran lördag har jag ju redan berättat om och den blev ju inte dirket som jag tänkt mig med den kaotiska fotograferingen osv men min lördagskväll blev i alla fall precis som jag tänkt mig. Fabian sov så snällt hela natten. Så jag hann med allt jag planerat.
Långt bad, god mat och film. Underbart!


Smaskig mat. Klyftpotatis, sallad och kycklingfilé med ädelostsås.

Idag tog vi en rejäl sovmorgon och sen frukost. Sen åkte jag iväg och handlade och uträttade några ärenden. Efter det så plockade jag upp Albin hos mina föräldrar och kl 15 var det dags för den årliga glöggträffen på området. I år var det hemma hos Hasse, Carina och Ellen. Dom hade dukat upp med glögg och massa goda tilltugg. Jättetrevligt.

Kram kram!!

2 kommentarer:

fröken Sätterlund ✯ sa...

Tack själv, det var bara roligt! Du får alla redigerade bilder, dvs 34 st, i originalformat. Bilderna är klara nu så vi får bestämma en dag för överlämning av bilder :)
Kram Therese

fröken Sätterlund ✯ sa...

Imorgon jobbar jag 7.30 till 23. Men tisdag jobbar jag kort dag. Kanske ska ner till stan då. Annars är väl mannen hemma imorgon kväll..
Vi hörs, kram