lördag 13 december 2008

Underbart väder och busiga barn

Oj, vilket underbart väder det varit idag. På förmiddagen så var vi ute hela familjen. Åkte pulka och bob och tog oss en vända till sandtaget som ligger precis här bredvid. Det är så himla mysigt där såna här dagar. Känns nästan som att komma till fjällen. Massa snö både på marken och träden, stora branter som är perfekta att åka pulka i, skotrar och massa folk. Jättemysigt! Tyvär hade vi inte kameran med dit så jag kan inte visa hur fint det är, men några bilder hemmifrån bjussar jag på i alla fall.


Allvarliga Albin


Fabbe i pulkan


Gaphals på bob


Den grymt fula snögubben som pryder våran gård.
Han börjar se lite väderbiten ut efter ca en vecka.

Idag på eftermiddagen så hade vi tid för fotografering hos Therese. Jag hade väl inte särskilt höga förväntningar på min barn direkt. Dom brukar alltid sätta sig på tvären när det gäller sånt där. Och det gjorde dom oxå, med råge. Skitungar ;) Jag hade planerat redan innan så Fabian skulle vara både mätt och utvilad så han fick sova in i sista sekunden. Och när jag plockade upp honom ur sänge så började problemen, han hade nämligen sovit på sin hand så han hade en stor illröd hand rakt över högra ögat. Det såg ut som ett stort födelsemärke eller nåt och man såg alla 5 fingrar klart och tydlig. Supersnyggt! Tack och lov så hann det nästan förvinna tills det var dax för fotografering. Väl där så skulle Albin inte vara med på kort så vi började med Fabian. Men han bara gnällde, kröp åt fel håll, grinade, dreglade och smetade snor i hela ansitet. Så då gjorde vi ett försök med Albin emellan istället och han var inte ett dugg bättre, han var inte ledsen men han for runt som en skottspole istllet och var både högt och lågt och höll på att riva ner hela bakgrunden, så honom gick det inte heller att fånga på bild. Efter att jag mutat honom med en överraskning om han ställde upp så skötte han sig riktigt bra och det blev några fina kort på honom. Och efter mycket lirkande, fjantande och busande så lyckades Therese faktiskt med några flera bra bilder på Fabian oxå, så vi är supernöjda med tanke på förutsättningarna. Tyvär blev inget kort på dem ihop bra, men det är som det är. Man kan inte få allt här i världen ;) Måste i alla fall få ge Therese en stor eloge för allt tålamod med mina små monster. Det kan inte vara lätt att vara barnfotograf ;) Hur som helst så är jag i alla fall supersugen på att se resultatet och jag får antagligen bilderna senast onsdag, så då ska ni få se hur det blev.

Nu på kvällen så är jag och Fabian ensamma. Albin är hos mormor och morfar och bakar pepparkakor, pepparkakshus och lussebullar och ska sova kvar där. Och Anders är på Stora björns julbord med sitt jobb, så han kommer nog inte hem förrän sent i natt om jag känner honom rätt. Så i kväll ska Fabian läggas i tid och jag ska inte göra någon nytta över huvud taget. Jag ska ha en riktig myskväll bara för mig själv. Det ni! Jag ska ta ett långt varmt bad och lyssna på musik, äta lite gott och kika på någon bra film. Lutar åt Mamma mia och så blir det popcorn såklart. Ska bli riktigt najs faktiskt. Om Fabian inte krångar såklart. För då blir det inte riktigt som jag tänkt mig ;)

Kram kram!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

då jobbar nog våra karlar på samma ställe kanske? Min är nämligen oxå på julborn,han jobbar på icalagret :-)
Så jag har samma planer som dej ikväll,myskväll HELT för mej själv :-D
// Anna-Karin

Anonym sa...

hi hi ja de låter som att vi har det väldigt lika :-D
Ja de stämmer,i februari firar vi 6 år :-)
Jag brukar ha min blogg låst,men tänkte prova att ha den upplåst ett tag få se hur de känns. Annars är både inloggning och lösen AK om du vill läsa,ifall jag låser den igen :-)
Hoppas du har en mysig kväll oxå :-)
Kram a-k

Belfiore sa...

hej kompis!
hur är det med er alla? vilken härlig dag ni verkar ha haft! Jag har packat hela helgen å ändå känns det som om det inte händer ett dugg. mer som om sakerna förökar sig...
men snart är det nytt år och nya tag.
hälsa prinsarna!
kram/maya