söndag 16 november 2008

Albin på ÖB

Två gånger har vi varit på det nyöppnade ÖB och båda gångerna så har Albin lyckats med konsten att få halva butiken att skratta och mig att skämmas.

Första gången vi var där så hittade han en lilla sjöjungfrubarbie som han tyckte var så fin och han stog och beundrade den och jag stog en bit längre bort och tittade på annat och så skriker han "Titta mamma, lilla sjöjungfrun har lika tuttar som du har" så det ekar och alla runt omkring börjar såklart skratta åt honom och jag skäms lite lagom sådär.


Ser ni någon likhet?? ;)

Andra gången vi var där så stog han oxå i leksakshyllan och kollade och jag stog en bit därifrån. Och så håller han upp en enorm mjukisorm och skriker "Kolla mamma, vilken JÄÄÄKLA orm" och alla runtom börjar skratta den gången oxå och då tror ju såklart Albin att det var ett jätteroligt ord han just använt (det var förta gången han sa jäklar) så nu är det favoritordet och det används flitigt vill jag lova. Han satt och tittade på ett naturprogram i fredags och jag stog och diskade och den enda jag hörde från soffan var jäääklar vilken elefant, jäääklar vilken myra, jäääklar vilken apa. Så fort det dök upp ett nytt djur (och det gjorde det ofta) så var det jäklar framför. Det låter inte vackert alltså men ju fler gånger man säger åt honom att sluta säga så, så använder han det bara ännu oftare. Så det är bara att låtsas att man inte hör och vänta på att det ska gå över. Egentligen så är jag faktiskt lite förvånad över att han inte börjat svära tidigare ändå, för jag svär ganska mycket, även om jag försöker att skärpa mig. Och det är ju nästan oundvikligt, så småningom så kommer det vara sig man vill eller inte. Men förhoppninsvis så tröttnar dom på svärorden om man inte uppmärksammar det allt för mycket och bara säger att det är ett fult ord och att det inte låter fint när man säger så. Så länge mina barn inte låter som Tobbe i En annan del av Köping så är jag nöjd. Fast han är faktiskt riktigt JÄÄÄKLA rolig alltså ;) Spana in detta klipp:



Kram kram!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Emelie! *kramar*

Det är så roligt at läsa din blog. :)

Jag satt och tittade på en video här om dagen, och den fick mig at tänka på ett av dina tidigare inlägg. Och den lilla sjöjungfrun fick mig at tänka på de igen. ;)

http://se.youtube.com/watch?v=Zf80jYNg8Og

Kramar,
Faster Lisa