fredag 7 november 2008

Storrensning

Igår eftermiddag fick jag värsta rycket och rensade igenom hela våran tvättstuga. Välbehövligt kan jag lova. Albin var iväg med min bror på äventyr så vi hade bara Fabian hemma så det var ett perfekt tillfälle att få det gjort. Vi har ju tvättstugan som entré nu (andra ingången är inte färdig) så man vill ju helst att den ska se hyfsad ut när det kommer folk. Och på morgonen är det alltid kaos och blir jätterörigt när man har bråttom iväg till dagis och ska hitta kläder till alla. Just nu trängdes allt blandat i lådor och hyllor. Sandaler, vinterkängor, overaller, vårjackor, mössor och kepor. Så det behövdes verkligen en rensning. Jag började med att hälla ut precis allt, mitt på golvet och sen började jag sortera i olika högar, en för varje familjemedlem, en slänga, en skänka, en vuxit ur och en växa i. Jag skickade ut Anders i garaget för att hämta massa banakartonger att slängde alla skor i och märkte lådorna väl med stora lappar om vad som ligger i och vems det är och sedan ut med alls i garaget. Och alla fick egna lådor inne med bara sina saker i. Så det blev faktiskt riktigt bra och lätt att hitta allt man söker. Så himla skönt att få det ur världen. Hoppas bara att ordningen håller i sig fram till jul i alla fall ;). Efter tvättstugerycket så kunde jag inte riktigt sluta så jag började riva fram alla gamla barnkläder oxå, och sortera det. Ska nämligen skänka massa kläder till barn i Litauen och Polen. Emmaus samlar in färdiginslagna julklappar till barnen där. Så i år tänkte jag göra en god gärning och skicka dit alla barnkläder som jag inte har tänkt att spara och även massa gosedjur och babyleksaker som inte används. Tycker att det känns mycket bättre att skänka saker till såna ändamål än t,ex att lägga det i en UFF-låda och så ska grejerna säljas och den lilla vinst som blir kvar efter löner, hyror och dylikt skänks. Så det är ett litet tips till er oxå. Har ni saker liggandes så slå in det i paket och lämna på Emmaus senast 2:a december.




Nu är det frukostdax här.



Kram kram

Inga kommentarer: