söndag 23 november 2008

Köksbestyr

Idag på förmiddagen ringde min lillebror och frågade om han fick låna med sig Albin till McDonalds. Det var tydligen något jippo där med bla ansiktsmålning för barnen. Och det ville ju såklart Albin med på. Så vi har passat på att städa lite här hemma. Trist, men ett måste och det går ju så mycket snabbare och lättare när man inte har barn med som vill hjälpa till.

Nu på eftermiddagen så har jag och Fabian fixat lite i köket. Han är en suverän liten hjälpreda. Allt tar 5 ggr så lång tid ;) Han har bla hjälpt mig att plocka ur diskmaskinen och bakat lite. Det blev en tigerkaka och snickerskakor. Smaskigt! Jag är helt frälst i sockerkakssmet. När jag var yngre så brukade jag vispa ihop en smet och bara äta eller göra 1 ½ sats så jag kunde äta lite och ändå göra en kaka. Och snickerskakor har jag aldrig gjort innan men det var ju superenkelt och blev grymt gott. Smakade precis som köpta. Så nu på kvällen har vi haft mamma, pappa och Elias med nya flickvännen på lite fika. Trevligt!

Fabian plockar ur diskmaskinen.

Tar sig en banan mitt i baket.

Kaos i köket.

Resultatet :)

Recept på Snickerskakor

1 liter Rice krispies
1 dl kokos
1 tsk vaniljsocker

Blanda ihop i en bunke.

1 burk jordnötssmör
1 dl socker
2 dl sirap

Blanda i en kastrull. Får ej koka.
Blanda ihop rörorna och bred ut i en form och platta till lite.
Smält 200g ljus blockchoklad och häll över.
In i kylen tills chokladen stelnat.

Ät och njut!

Kram kram!!

Inga kommentarer: