torsdag 13 november 2008

Rättegång och nallar

I dag har jag spenderat förmiddagen i Domtolen i Falun. Blev nämligen rånad på jobbet för lite drygt tre år sedan och dom fick inte tag i någon gärningsman då. Men sen helt plötsligt, nästan 3 år senare när jag precis börjat glömma hela händelsen. Så ringer polisen mig och säger att en kille kommit in på stationen och erkännt massa saker han gjort. Bla att råna mig på Hemköp och även ett till rån och sen några bränder och mordbränder. Jag har aldrig vait på rättegång innan och hade ingen aning om hur det fungerade, så jag fick träffa mitt målsägandebiträde förra veckan och han gick igenom precis hur det skulle gå till. Och i dag var det alltså dax. Jag hade inte ens förberett vad jag skulle säga innan jag kom dit, så det fick bli lite improvisation. Killens advokat pressade på ganska bra och var rätt hård och ville att jag skulle svara på lite märkliga frågor. Det är ju lite svårt att minnas exakt vad som hände och hur saker och ting såg ut och kändes, både för mig och förövaren, nu när det gått så lång tid men vi återberättade i alla fall händelsen ungefär lika dant och eftersom han redan erkännt allt så blev det inget tjafs om saken. Så allt gick ganska bra och var över på ca 1.5 timme. Så himla skönt att få det ur världen och att få ett ansikte på personen som gjort det. Efter rättegången åkte jag in till stan och tog en fika med Frida på Pralin.

Eftermiddagen har jag ägnat åt att SYYY. 9 små nallar sitter nu och väntar på att deras nya ägare ska komma och hämta dem så fort det kommit på namnlappar och rosetter på alla. Säters julmarknad börjar ju närma sig med stormsteg. 1:a advent är det dax. Och tills dess ska ca 20 nallar tillverkas. Undar hur jag ska hinna med det ;)



Kram kram!!

Inga kommentarer: