söndag 9 november 2008

Kaos hos Jansson/Frost

Hahaha jag vet fasen inte om jag ska skratta eller gråta alltså. Anders jobbar kväll idag så jag är själv med kidsen. Albin och Fabian har lekt jättebra inne på Fabians rum nu på kvällen. Inget tjafs och inget gnäll. Jag tänkte att det var ju ett perfekt tillfälle att få lite nytta gjort. Så jag började diska och plocka undan lite. Hörde ju killarna hela tiden och kollade dem med jämna mellanrum. Och dom lekte såå bra. Sen, efter ca 40 minuters lugn så tyckte jag att det blev lite väl tyst inne på rummet så jag gick in och kollade och precis som jag anade så var det hyss på gång. Albin hade fått tag i en flaska hudkräm och smörjt in hela sig från topp till tå, i håret, på kläder och allt, plus ett stort gosedjur oxå och som om det inte var nog så hade han smörjt in nästan alla Fabians pekböcker i hudkrämen och "klistrat" upp dom på fondväggen. Fy sjutton alltså. Visste knappt ens var jag skulle börja. Men Albin åkte i alla fall i badet först och medan han satt där så torkade jag reda på allt inne på rummet och under tiden som jag gjorde det, så lyckades Fabian ta sig ett dopp i pottan som Albin såklart precis hade kissat i (jag visste inte det för då hade jag tömt den ;) ) innan han klev i badet. Så det var bara att klä av Fabian och stoppa honom oxå i badet och sedan ta hand om den röran med. Suck alltså. Hur hinner dom med allt och hur sjutton kommer dom på alla hyss? Och HUR ska man ta sig igenom småbarnsåren utan att bli galen??? Nu ska alla små monster i säng innan vi hinner med fler små katastrofer.

Kram kram!!

Inga kommentarer: