lördag 1 november 2008

God morgon!

Idag är jag och Fabian uppe "tidigt". Han vaknade kl 8 och hade bajsat och blev såklart pigg när jag bytt på honom. Så nu står han framför tv:n och kollar på Nicke nyfiken och jag sitter här. Anders och Albin ligger fortfarande i sängen och sover gott. Gud vad bortskämda vi är egentligen. Våra barn sover hela nätterna och vaknar aldrig före kl 8, om det inte är nåt seciellt då så såklart. Så himla skönt. Kommer knappt ens ihåg hur det är att behöva vakna flera gånger per natt och sedan gå upp kring 6 snåret, helt groggy och dödstrött. Enda gångera det har hänt hemma hos oss är när killarna var riktigt små och när dom varit sjuka. Lyckligt lottade. Skulle vi få ett tredje barn så får vi säkert igen för alla dessa långa sovmorgnar vi haft och får en riktigt morgonpigg liten skrikis ;)

Nu hör jag Albins små tassande steg. Vi ska in och sjunga för Anders och gratta lite i förskott. Barnen är ju inte hemma i månn bitti så vi kör deras paket idag och mitt i morgon på rätta dagen. Och paketet från Albin och Fabian innehåller nämligen något som jag vet att Anders gärna skulle vilja ha till kvällen så det passar ju bra att han får det nu.

Sen efter frukosten så är det lite städning och förberedelser inför kvällens fest som gäller och så ska barnen köras hem till brorsan i eftermiddag. Sen smäller det ;)




Mmmmm, det bara vattnar sig i munnen ;)

Nu ska vi in och sjunga för pappsen.

Trevlig lördag allihopa!

Kram kram!!

Inga kommentarer: